تبلیغات
زبان اسوه علم

زبان اسوه علم
Learning Every Thing In The Domain Of Language 
نویسندگان
بنام خالق کریم
سلام

مقدمه
بدون شک همکارانی که به اهمیت CALL پی برده و از آن در کلاس خود استفاده میکنند، شاهد موفقیت های چشم گیری در امر تدریس خود بوده اند.
در کنار یک برنامه آموزشی غنی نیاز هست تا مدرس در پی آن باشد تا فرآگیر را مجذوب محتوای آموزشی درس خود کند.
به نظر بنده حقیر اولین و مهمترین وظیفه هر مدرسی در هر شاخه ای از علوم این است که فرآگیر را به وجد آورده و انگیزه حضور در کلاس را برای جلسه آتی در او ایجاد نماید.
در دنیایی که امروزه درون آن غوطه ور هستیم جایی برای اجبار و روش های سنتی 1850 و قبل از آن نیست...
مدارس هوشمند در سراسر دنیا جای روش های کلاسیک را روز به روز میگیرند و این مدرس است که باید فکری خلاق داشته و خود را با دانش های نوین همراه سازد.
مهارت بکار بستن ابزارهای دیجیتال و وسایل هوشمند خود بحثی جداگانه دارد و آموزش های مربوط به خود را می طلبد ولی غفلت کامل از آن در کشور ما در برخی نقاط باعث عقب ماندگی هایی شده است.
نسل سومی و چهارمی ها بدون شک با تکنولوژی های جدید از قبیل کامپیوتر، پلی استیشن، تلفن همراه، آی پد ها و... آشنایی دارند. در کلاس های مقاطع پایین که خود تدریس میکنم از هر ده نفر، 9 نفر تلفن همراه دارند،5 نفر کامپیوتر و 3 نفر پلی استیشن دارند. درست است که ارائه آمار بدین شکل اصالت علمی نداشته و برپایه مشاهدات است ولی بدون انجام هیچگونه کارهای آماری واضح و عیان است که کودکان طالب روش های نوین هستند، دوست دارند دنیایی که برای خود ساخته اند را معلمان بشناسند و در آن شریک شوند.
شناخت دنیای فکری هر دانش آموز،دانش جو و فرآگیری از وظایف اولیه هر مدرسی است و باید روش تدریسی متناسب با نیاز او و مورد پسند او برگزیند؛ اگر معلم بتواند اعتماد شاگرد خود را در ابتدا کسب نماید، پس از آن فرآگیر پیرو استاد خود خواهد بود و یادگیری بیشتر وبهتری شکل خواهد گرفت.

کودک درون و رابطه آن با آموزش بزرگسالان
درست است که گذشت زمان علایق و حوصله ما انسان ها نسبت به کودکی تغییر میکند؛ اما این شکل خواسته های ماست که تغییر می یابد و اصل آن درجای خود باقی است. کودکان از روش های شنیداری و تصویری با اشتیاق تمام استقبال میکنند و معلمان خلاق از این روش ها بخوبی استفاده نموده و گاهی از روش های مختلفی مانند JIGSAW نیز استفاده کرده و حاصل کار خود را بصورت ترکیبی از این سه روش ارائه میکنند.
در بزرگسالان شکل ها و مولفه ها تغییر میکنند ولی باز اصل درجای خود باقی است و آن فراگیر است که باید محور قرار گیرد.
خطاب من به همکارانی است که به خیال خود باور دارند با تهیه برنامه درسی به ظاهر غنی و ثابت به عنوان روش کار، و استفاده یکسان آن برای تدریس در کلاس های مختلف جوابگو است؛خیر! به هیچ وجه امکان پذیر نیست و تولید و خلاقیتی در چنین کلاس هایی صورت نمیگیرد! ممکن است دانش آموزان با کسب نمرات بالا ظاهراً درس را فراگرفته باشند ولی در مقایسه با هم دوره ایی های خود در کلاس مدرسین خلاق و بروز، کاملاً ضعیف هستند.
باید فرآگیر را محور قرار داد و طبق نیازهای او برنامه ریزی کرد تا بتوان ذهن او را در امر تدریس درگیر و خلاقیت و توانایی های پنهان او را نهان و به رخ سایرین کشاند.



ابزار های کمک آموزشی- مناسب برای استفاده در کلاس زبان انگلیسی
(سایتهای پیشنهادی توسط مدرسین زبان از سراسر دنیا)
  • Write
  • Draw and Animate -
****

TeacherTube - This is a free education-related alternative to the popular YouTube service. It is generally "safer" and the advertising is less intrusive. It is often not blocked by school content filters (It's not blocked right now [2011/21/9] in Iran).

****

I love the multi-player games on www.arcademics.com!  Our computer lab gets pretty loud when they get on the games, they like racing together in real time while learning. Try them out, free to play. I highly recommend them.

Thanks,

Tim Edwards

 ****

لیست به مرور زمان بروز می شود.




طبقه بندی: متد ها و روش ها،
برچسب ها: CALL، Computer Assisted Language Learning، ابزارهای کمک آموزشی،
[ چهارشنبه 30 شهریور 1390 ] [ 10:16 ق.ظ ] [ M Amin ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

سلام...زبان ابزاری است اجتماعی در جهت هر چه بیشتر نزدیک ساختن انسان ها به یکدیگر و زبان دوم بابی است برای ساختن من جدید درون خود و کشف حقایقی که تاکنون بدان دست نیافته ایم!



آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :


فروش بک لینکطراحی سایت